Täältä mökiltä edelleen kirjoittelen ja ukkosmyrsky on ollut päällä jo kolme tuntia. Tänään olemme asioineet jäteneuvojan ja jäteaseman kanssa. Kuljetimme vanhan grillimme, pari rottinkituolia ja mökkitiellä olleet autonrenkaat jäteasemalle. Täytyy sanoa, että saimme aivan loistavaa palvelua. Palvelusta erinomaista teki se, että jäteneuvojalla oli aikaa keskustella kanssamme rauhalliseen savolaiseen tapaansa. Hänellä oli yhteystiedot jäteasemalle ja saimme viedä tavaramme sinne sopivaksi katsomaamme aikaan. Jäteasemalla meitä oltiin vastassa ja saimme hyvän opastuksen. Kaiken lisäksi kaikki oli vielä ilmaista. Olen nyt useaan kertaan miettinyt täällä ollessani sitä, miten näppärästi tämä pieni kunta on palvelunsa pystynyt hoitamaan ja järjestämään. Jos ei omasta takaa jotakin palvelua ole, niin se on tehty yhteistyössä lähikuntien kanssa. Tästä paistaa selkeys ja pienikin asia palvelussa on tärkeä.
Huomasin Länsi-Savon kotisivuilta, että Mikkeliin on pystytelty palautelaatikoita, joihin voi antaa palautetta saamastaan hyvästä palvelusta. Aivan erinoaminen idea. Toivottavasti ihmiset saadaan innostumaan asiasta. Sillä mielestäni positiivisuus on tarttuvaa. Meidän tulee oppia antamaan palautetta ja myös vastaanottamaan palautetta. Toki palaute tulee olla aitoa. Lisäksi jokaisesta asiasta on löydettävissä se positiivinen näkökulma, kun vain haluamme sen löytää.
Mitä on hyvä palvelu ja mistä sen tunnistaa? Mielestäni sen tuntee siitä, että tilanne on hyvin vuorovaikutuksellinen ja kaikille osapuolille jää siitä hyvä mieli. Mielestäni palvelulla on Mikkelille suuri merkitys. Jokainen asioija eri palvelupaikoissa saa tietyn kuvan tavastamme toimia ja se on käyntikortti myös Mikkelistämme. Me mikkeliläiset voimme yhdessä tehdä kaupungistamme vetovoimaisen palvelukaupungin.
Kynttilävaloterveisin Jaana
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti